måndag 13 maj 2013

Biblioteket + post

Idag har jag varit på biblioteket och lånat två mycket efterlängtade böcker! Rädda mig inte av Tahereh Mafi och Rebellhjärta av Moira Young. Jag älskade både Blodröd väg och Rör mig inte, och jag har längtat efter dessa böcker sen i höstas så det ska bli mycket roligt att läsa dem! Jag var helt lycklig när jag gick från biblioteket haha, det brukar jag i för sig vara, men idag var det lite extra.



Sen köpte jag en bok på bokbörsen förra veckan och den fick jag idag. Brukar inte köpa böcker på bokbörsen, har gjort det en gång innan tror jag, men den här boken har jag inte hittat någon annanstans och den fanns där så jag köpte den. Det är Pirater! av Celia Rees. Jag tror att jag gick på mellanstadiet första gången jag läste den, och då älskade jag den. Jag lånade den av en av mina kompisar och har velat läsa om den väldigt länge. Ska läsa den inom en snar framtid och se om jag tycker lika mycket om den idag som jag gjorde då.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar