torsdag 30 maj 2013

The Runaway Queen - Cassandra Clare & Maureen Johnson

Titel: The Runaway Queen
Författare: Cassandra Clare & Maureen Johanson
Serie: The Bane Chronicles #2
Antal sidor: 60
Utgivningsår: 2013

Betyg: 4/5

Beskrivning från Goodreads:
Magnus Bane has a royal role in the French Revolution—if the angry mobs don’t spoil his spells. One of ten adventures in The Bane Chronicles.

While in France, immortal warlock Magnus Bane finds himself attempting to rescue the royal family from the horrors of the French Revolution—after being roped into this mess by a most attractive count. Naturally, the daring escape calls for invisible air balloons…

Jag är ett stort fan av Cassandra Clare, jag älskar hennes böcker, och när jag fick reda på att hon skulle skriva The Bane Chronicles blev jag mycket glad, för jag fullkomligt älskar Magnus Bane! Han är en sådan härlig karaktär och det är helt omöjligt att inte tycka om honom. Den första novellen What really happened i Peru tyckte jag var bra, men den här gillar jag bättre. Som vanligt med Magnus är det roliga scener och man vet aldrig riktigt vad han ska hitta på. Att Axel von Fersen var med tyckte jag var jättekul, men jag vet inte om det är för att jag har varit på Löfstads slott där Axels syster bodde och att jag hade en tourguide som var tokig i Axel haha. Annars tyckte jag att det var roligt att det pratades om Sverige. Bra novell och jag längtar tills nästa kommer ut. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar