söndag 30 juni 2013

The Rules - Stacey Kade

Titel: The Rules
Författare: Stacey Kade
Serie: Project Paper Doll #1
Antal sidor: 416
Utgivningsår: 2013

Betyg: 4/5 (4,5)

1. Never trust anyone.
2. Remember they are always searching.
3. Don’t get involved.
4. Keep your head down.
5. Don’t fall in love.
Five simple rules. Ariane Tucker has followed them since the night she escaped from the genetics lab where she was created, the result of combining human and extraterrestrial DNA. Ariane’s survival—and that of her adoptive father—depends on her ability to blend in among the full-blooded humans in a small Wisconsin town, to hide in plain sight at her high school from those who seek to recover their lost (and expensive) “project.”
But when a cruel prank at school goes awry, it puts her in the path of Zane Bradshaw, the police chief’s son and someone who sees too much. Someone who really sees her. After years of trying to be invisible, Ariane finds the attention frightening—and utterly intoxicating. Suddenly, nothing is simple anymore, especially not the rules…

Eftersom jag tycker så mycket om The Ghost and the Goth serien så blev jag väldigt glad när jag såg att de hade fått in The Rules på biblioteket. Hade knappt hört någonting om den innan, men eftersom det är Stacey Kade så blev jag nyfiken. Och besviken blev jag inte! Jag gillar verkligen den här boken så mycket! 

Jag älskar Ariane och Zane. Ariane har hela sitt liv tvingats att vara osynlig för att ingen ska lägga märke till henne, men jag gillar att när det väl gäller så vågar hon faktiskt stå upp för sig själv. Hon är inte så blyg och tillbakadragen som hon verkar. Och Zane kan jag bara inte låta bli att älska. Jag gillar att han vet att han har gjort dumma saker, men att han är trött på det och faktiskt vill ändra på sig. Jag älskar Ariane och Zanes relation och jag längtar tills jag får se det utveckla sig i nästa bok. De andra karaktärerna var också bra även om jag verkligen inte tyckte om varken Rachel eller Jenna.

Jag blev indragen i handlingen direkt och första halva av boken var bra, men det var sista halvan som var jättebra och då kunde jag inte lägga den ifrån mig ! Det var en stor tvist på slutet som jag absolut inte hade väntat mig och jag satt där och gapade över vändningen handlingen tog. Jag längtar verkligen tills nästa bok kommer!

2 kommentarer:

  1. Haha, jag blev också väldigt chockad över den där tvisten.. :)

    SvaraRadera
  2. Ja eller hur, man trodde verkligen inte att det skulle hända!

    SvaraRadera