söndag 7 juli 2013

The Selection - Kiera Cass

Titel: The Selection
Författare: Kiera Cass
Serie: The Selection #1
Antal sidor: 327
Utgivningsår: 2012

Betyg: 4/5

In a world of glittering gowns and priceless jewels THE SELECTION is a chance of a lifetime: to compete for gorgeous Prince Maxon's heart. But for America Singer it means turning her back on her secret love, and leaving home for a price she doesn't want. Then America meets Maxon and all her plans starts to crumble. Can the life she's always dreamed of compare to a future she never imagined?

Jag har haft The Selecion på min att läsa lista ett bra tag och för ett tag sedan tog jag tag i det och köpte den. Jag älskar fortfarande prinsessor, prinsar och liknande och jag tyckte att mixen mellan det och The Bachelor lät spännande. Och det var det. Jag gillade den här boken, mer än jag trodde faktiskt. Det var inte det att jag inte trodde att jag skulle tycka om den, men jag blev positivt överraskad över hur bra jag tyckte att den var. Jag gillar världen som Kiera Cass har byggt upp och jag tyckte att kastsystemet var väldigt intressant. Boken var väl aldrig riktigt spännande, men jag ville ändå veta vad som skulle hända.

Karaktärerna då? Jodå, jag gillade America, jag tyckte att hon var en bra karaktär. Samma sak med Maxon som jag tyckte var otroligt söt och jag gillade att han var så oerfaren och inte hade så mycket koll på det sociala. Jag hade läst en del recensioner där folk skrivit att de inte tyckte om Aspen och jag var lite orolig för var jag skulle tycka om honom, men glad att jag äntligen skulle få bilda min egen uppfattning. Och nja, jag tyckte väl också sådär om honom. I början förstod jag inte varför folk inte gillade honom, men ju längre boken gick, desto mindre tyckte jag om honom. Spoiler, markera för att läsa: (Och inte en chans att jag tror på att han höll om den där tjejen bara för att hon ramlade! Nej, jag tror han ljuger.

Omslaget på boken är så himla fint, och det här är väl en av de få böckerna där det faktiskt är aktuellt med en tjej i klänning på omslaget. Omslaget på The Elite är lika fint och det ska bli roligt att se vad som kommer att hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar