söndag 1 september 2013

A till Ö undersökning

Anna på Boktycke hade gjort en enkät som såg rolig ut och därför tänkte jag att jag med skulle göra den! Hennes hittar ni HÄR.

Author you've read most books from:
Det måste nog vara Carolyn Keene som har skrivit Kitty-böckerna. Vet inte hur många Kitty-böcker jag har läst, men det är hur många som helst! Jag har en hel plastback som är helt proppfull med böcker, jag älskade Kitty när jag var yngre.

Best Sequel Ever:
Vad svårt! Men Clockwork Prince, Catching Fire eller Demon Glass.

Currently Reading:
Born at Midnight av C.C. Hunter

Drink of Choise While Reading:
Dricker sällan något när jag läser, men om det skulle hända blir det nog vatten eller Coca Cola Light

E-reader or Physical Book:
Riktiga böcker, men jag har inte så mycket emot att läsa e-böcker heller.

Fictional Character You Probably Would Have Actually Dated In High School:
Förmodligen Jem från The Infernal Devices. Finare människa får man leta efter!

Glad You Gave This Book A Chance:
Var inte alls sugen på att läsa The Maze Runner när jag började på den, och den hade varit på min att-läsa-lista ett bra tag, men den visade sig vara mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara.

Hidden Gem Book:
Ska vi slå vad? av Jennifer Crusie. Jag läste mycket chick lit när jag var yngre och snubblade över den här boken, och jag älskade den. Har läst den ett par gånger och den är lika bra varje gång.

Important Moment in your Reading Life:
När jag fick Harry Potter och de vises sten av min farbror i julklapp, när jag var sådär nio kanske. Det var början för min enorma kärlek för fantasy.

Just Finished:
Opal av Jennifer L. Armentrout. Jag älskade den!

Kind of Books You Won't Read:
Jag gillar inte deckare. Och inte heller biografier.

Longest Book You've Read:
Förmodligen Arvtagaren av Christopher Paolini eller Harry Potter och Fenixordern.

Major Book Hangover Because of:
Clockwork Princess av Cassandra Clare. Läste den i mars och har nog fortfarande inte återhämtat mig ordentligt. Längtans Rike av Libba Bray är en annan bok. Jag skojar inte när jag säger att jag grät i princip tre dagar i sträck efter att jag hade läst ut den här boken. Och fast det är över ett år sedan jag läste den får jag fortfarande ont i hjärtat och tårar i ögonen när jag tänker på hur den slutade.

Number of Bookcases You Own:
1, men den är nästan full så får nog köpa en till snart. Sen har jag en hemma hos min pappa där jag har en massa böcker jag inte fick plats med när jag flyttade hemifrån.

One Book You Have Read Multiple Times:
Harry Potter och de vises sten. Det är min mest lästa bok, jag vet inte hur många gånger jag har läst den, men den är välläst, ryggen har nästan ramlat av.

Preferred Place To Read:
I min fåtölj. Där trivs jag bäst!

Quote Thar Inspires You/Give You All The Feels From A Book You've Read
One must always be careful of books and what’s inside them,for words have the power to change us - Cassandra Clare. Mitt absoluta favoritcitat för det är så sant!

Reading Regret:
Splendor av Anna Godbersen. Läste de tre fösta böckerna på svenska och gillade dem, men den sista finns inte översatt så jag köpte och läste den på engelska för jag ville veta hur det slutade. Det kunde jag ha struntat i, för det är förmodligen det sämsta slutet på en serie någonsin!

Series You Started And Need To Finish (all books are out in series):
Alla serier jag startat! Jag har en sån där jobbig grej för mig att jag måste avsluta alla serier jag startat, för jag klarar inte av att inte veta hur det slutar. Det kommer så klart inte att hända, men jag hoppas jag kan avsluta så många serier jag bara kan. 

Three Of Your All-Time Favorite Books:
Oj, vad svårt! Det finns så många. Men Clockwork Princess, Längtans Rike och The Hunger Games.

Unapologetic Fangirl For:
The Mortal Instruments/The Infernal Devices. Kan inte riktigt bete mig helt normalt när det kommer till de här serierna haha. Inte heller Percy Jackson! Och The Lux Series av Jennifer L. Armentrout som är min nya besatthet. 

Very Exited For This Release More Than All The Others:
House of Hades! Och The Fiery Heart. Och World After. Och Leva Älska Brinna Dö. Eh, jag var inte tvungen att välja en va? 

Worst Bookish Habit:
Har tänkt och tänkt på den här men kommer inte på något. Jag lämnar alltid tillbaka mina biblioteksböcker i tid. Jag viker inte sidor eller spräcker ryggar på böcker, och jag lånar inte ut mina böcker för jag är så rädd om dem haha.

X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book:
City of Bones av Cassandra Clare

Your Latest Book Purchase:
Onyx och Opal av Jennifer L. Armentrout.

ZZZ-snatcher book (last book that kept you up WAY late):
Onyx av Jennifer L. Armentrout. Hade jag inte varit tvungen att jobba dagen efter hade jag förmodligen läst hela natten!

Ålder då du lärde dig att läsa:
6 eller 7 kanske, vet faktiskt inte riktigt.

Äldsta boken du läst (i orginalutgivningsår):
Oj, inte den blekaste, förmodligen något vi var tvungna att läsa på gymnasiet.

Överst i din olästa bokhög (d.v.s. vilken bok som du inte har läst innan kommer du att läsa härnäst):
Efter Born att Midnight kommer jag att läsa Origin av Jennifer L. Armentrout. Den är på väg hem till mig och jag kommer förmodligen inte att kunna läsa något annat innan jag får veta hur det går för Katy och Daemon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar