fredag 6 september 2013

Born at Midnight - C. C. Hunter

Titel: Born at Midnight
Författare: C. C. Hunter
Serie: Shadow Falls #1
Antal sidor: 398
Utgivningsår: 2011

Betyg: 4/5

One night Kylie Galen finds herself at the wrong party, with the wrong people, and it changes her life forever. Her mother ships her off to Shadow Falls—a camp for troubled teens, and within hours of arriving, it becomes painfully clear that her fellow campers aren’t just “troubled.” Here at Shadow Falls, vampires, werewolves, shapeshifters, witches and fairies train side by side—learning to harness their powers, control their magic and live in the normal world. Kylie’s never felt normal, but surely she doesn’t belong here with a bunch of paranormal freaks either. Or does she? They insist Kylie is one of them, and that she was brought here for a reason. As if life wasn’t complicated enough, enter Derek and Lucas. Derek’s a half-fae who’s determined to be her boyfriend, and Lucas is a smokin’ hot werewolf with whom Kylie shares a secret past. Both Derek and Lucas couldn’t be more different, but they both have a powerful hold on her heart. Even though Kylie feels deeply uncertain about everything, one thing is becoming painfully clear—Shadow Falls is exactly where she belongs…

Efter att ha sett ett par stycken bra recensioner av den här boken på Goodreads blev jag nyfiken och bestämde mig för att läsa den, och oj vad bra den var.

Jag blev verkligen överraskad över hur bra jag tyckte att boken var. Handlingen var bra från början till slut. Det var hela tiden så intressant att jag ville fortsätta att läsa och på slutet kunde jag i princip inte lägga ifrån mig boken. Jag gillade alla tvister och även om idén med vampyrer, varulvar och häxor på samma ställe inte är unik så lyckades C. C. Hunter sätta sin egen prägel på det.

Jag tyckte om Kylie. Jag tyckte att det var rätt roligt att hon vägrade att inse att hon inte var helt mänsklig och fortsatte att blåneka det även när det kom fram fler och fler saker som pekade på att hon inte var det. Sen kommer vi till kärleksintressena. Kylie har väl egentligen tre kärleksintressen. Jag tyckte att Trey var en skitstövel, Derek fattade jag aldrig riktigt tycke för och Lucas är helt klart den jag tycker bäst om. Av de övriga karaktärerna tyckte jag om både Miranda, Della och Holiday. Av Kylies föräldrar började den ena på toppen och hamnade på botten och den andra började på botten och slutade i toppen.  

Jag är väldigt glad att jag började läsa den här serien och jag har både del två och tre hemma så jag ska läsa dem så fort som möjligt, och jag ser fram emot att se vad som kommer att hända med Kylie och de övriga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar