torsdag 26 september 2013

Dark Frost - Jennifer Estep

Titel: Dark Frost
Författare: Jennifer Estep
Serie: Mythos Academy #3
Antal sidor: 336
Utgivningsår: 2012

Betyg: 5/5

I've seen so many freaky things since I started attending Mythos Academy last fall. I know I'm supposed to be a fearless warrior, but most of the time, I feel like I'm just waiting for the next Bad, Bad Thing to happen. Like someone trying to kill me--again. Everyone at Mythos Academy knows me as Gwen Frost, the Gypsy girl who uses her psychometry magic to find lost objects--and who just may be dating Logan Quinn, the hottest guy in school. But I'm also the girl the Reapers of Chaos want dead in the worst way. The Reapers are the baddest of the bad, the people who murdered my mom. So why do they have it in for me? It turns out my mom hid a powerful artifact called the Helheim Dagger before she died. Now, the Reapers will do anything to get it back. They think I know where the dagger is hidden, but this is one thing I can't use my magic to find. All I do know is that the Reapers are coming for me--and I'm in for the fight of my life.

Den här är ytterligare en serie som bara blir bättre och bättre för varje bok och det här är den bästa i serien hittills. 

Det känns lite som att de två första böckerna i serien bara var uppvärmning och introduktion och att det är med den här boken som serien verkligen tar fart. Missförstå mig inte, jag gillade verkligen de två första böckerna, men jag älskade den här! Det händer grejer från sidan 2 ungefär och sedan är det inte en lugn stund genom hela boken. Jag tyckte ju att det hände lite lite i Kiss of Frost, men här händer det saker, och viktiga sådana också, sådana som kommer att fortsätta driva handlingen framåt i de resterande böckerna. Man blir inte direkt överraskad av handlingen och nästan jämt har jag listat ut vad som ska hända långt innan Gwen gör det, men jag måste verkligen säga att jag blev överraskad när man fick veta vem reaper girl var.

Jag gillar verkligen Gwen. Jag tycker att hon har varit lite gnällig i de andra böckerna, men hon växer i mina ögon här Jag kan inte låta bli att älska Logan, han är liksom bara så bra, och jag fortsätter att tycka om de övriga karaktärerna, speciellt Daphne och Carson. Däremot tyckte jag lite synd om Gwen emellanåt, de andra var lite väl hårda mot henne ibland.

Nej, jag tyckte väldigt mycket om den här boken och jag ser verkligen fram att läsa nästa bok i serien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar