söndag 22 september 2013

Origin - Jennifer L. Armentrout

Titel: Origin
Författare: Jennifer L. Armentrout
Serie: Lux #4
Antal sidor: 366
Utgivningsår: 2013
Betyg: 5/5

Spoilers från föregående delar förekommer

Daemon will do anything to get Katy back. After the successful but disastrous raid on Mount Weather, he’s facing the impossible. Katy is gone. Taken. Everything becomes about finding her. Taking out anyone who stands in his way? Done. Burning down the whole world to save her? Gladly. Exposing his alien race to the world? With pleasure. All Katy can do is survive. Surrounded by enemies, the only way she can come out of this is to adapt. After all, there are sides of Daedalus that don’t seem entirely crazy, but the group’s goals are frightening and the truths they speak even more disturbing. Who are the real bad guys? Daedalus? Mankind? Or the Luxen? Together, they can face anything. But the most dangerous foe has been there all along, and when the truths are exposed and the lies come crumbling down, which side will Daemon and Katy be standing on? And will they even be together?

Alltså den här boken. Jag vet inte riktigt vilken ände jag ska börja i. Den var så bra! Men jag kan väl säga att jag kände mig rätt chockad när jag hade läst ut den. Den här boken är så annorlunda mot de andra böckerna, mycket mörkare. Jag kan inte skriva så mycket utan att spoila något, men som sagt, den är bra mycket mörkare än de andra böckerna har varit. 

Låt mig börja med handlingen. Det är definitivt den boken i Lux serien som det händer mest i. Det händer i princip saker hela tiden. Under början av boken kände jag en hopplöshet över hela situationen som Katy och Daemon befinner sig i och den lämnar mig väl aldrig riktigt. Det händer så mycket som man inte riktigt vet hur man känner över.

Jag älskar att man får läsa ut Daemons PoV i den här boken, det tillför så mycket tycker jag. Och så är det ju alltid roligt att vara i Daemons huvud! Och Daemon Black. Jag trodde att jag älskade honom innan, men efter den här boken älskar jag honom ännu mer. Han bara växer och växer i mina ögon. Katy är så stark och jag bara älskar henne. Vad hon än utsätts för så förblir hon stark och vägrar att ge upp. Jag beundrar henne verkligen så mycket. Efter att ha läst Shadows tycker jag väldigt mycket om både Dawson och Bethany och det var väldigt roligt att läsa om dem igen. Dee är tillbaka i sitt gamla vanliga jag igen och det känns så skönt!

Jag älskar verkligen den här serien så mycket och ärligt talat, efter den här boken har jag ingen aning om vad som kommer att hända i sista boken och hur serien kommer att sluta, men jag ser väldigt, väldigt mycket fram emot att läsa den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar