söndag 24 november 2013

Catching Fire - Filmrecension

Förlåt för fruktansvärt dålig uppdatering! Jag har knappt hunnit läsa någonting den här månaden, därav har bloggen blivit lidande. Men i onsdags var jag i alla fall och såg Catching Fire på bio. Och låt mig säga att det är den bästa bok-till-film jag någonsin sett. Den var så himla bra! Det finns så många saker man kan prata om, men jag tänker göra den här recensionen ganska kort. Jag gillade The Hunger Games, men Catching Fire slog den med hästlängder. Jennifer Lawrence är fullkomligt lysande, likaså Josh Hutcherson. Sam Claflin var fantastisk som Finnick och jag älskade Jena Malone som Johanna. Filmen var väldigt lik boken, vilket var väldigt roligt. Allt var så himla bra gjort så jag vet inte vad.
Ja, som sagt, en mycket, mycket bra film och har ni inte sett den så tycker jag att ni ska gå och göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar