lördag 31 maj 2014

Månadssammanfattning - Maj

Lästa böcker: 12
Lästa noveller: 1

Svenska: 7
Engelska: 5

Sommaren jag blev vacker – Jenny Han
Ingen sommar utan dig – Jenny Han
Sommar för evigt – Jenny Han
The Winner’s Curse – Marie Rutkoski
Fyra dagar, fyra nätter – Morgan Matson
Rubinröd – Kerstin Gier
Darkest Mercy – Melissa Marr
Safirblå – Kerstin Gier
Smaragdgrön – Kersin Gier
Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe – Benjamin Alire Sáenz
Rebel Belle – Rachel Hawkins
City of Heavenly Fire – Cassandra Clare 

The Staff of Serapis - Rick Riordan

Bästa boken: City of Heavenly Fire, utan tvekan. Men Aristotle och Dante var också fantastiskt bra!
Sämsta boken: Sommaren jag blev vacker var ingen höjdare, tyvärr.

Alltså jag vet inte vad som hände den här månaden men jag har läst mer böcker jag gjort på väldigt länge. Jag tyckte att april var bra, men maj har varit ännu bättre! Och det är mycket märkligt då jag har haft jättemycket att göra i skolan de senaste veckorna. De flesta böckerna har varit riktigt bra och jag är så glad att äntligen ha fått läsa City of Heavenly Fire! Nästa månad har jag inga direkta planer, ska läsa de böckerna som jag visade i min senaste book haul och sedan försöka beta av de andra olästa böckerna jag har i bokhyllan. Hoppas att ni har haft en bra månad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar