söndag 26 april 2015

The Ruby Circle - Richelle Mead

8709528
Titel: The Ruby Circle
Författare: Richelle Mead
Serie: Bloodlines #6
Antal sidor: 348
Utgivningsår: 2015
Förlag: Razorbill
Betyg: 5/5

Spoilers från föregående delar förekommer

Their forbidden romance exposed, Sydney and Adrian find themselves facing the wrath of both the Alchemists and the Moroi in this electrifying conclusion to Richelle Mead’s bestselling Bloodlines series. When the life of someone they both love is put on the line, Sydney risks everything to hunt down a deadly former nemesis. Meanwhile, she and Adrian becomes enmeshed in a puzzle that could hold the key to a shocking secret about spirit magic, a secret that could shake the entire Moroi world and alter their lives forever.

Åh, vad jag är ledsen att den här serien nu är slut. Ungefär två veckor innan boken skulle komma blev jag så känslosam och det kan hända att jag grät en skvätt (ja, jag är en tönt och en lipsill), för jag insåg att det snart skulle ta slut och jag kommer verkligen att sakna Sydney och Adrian och resten av gänget så himla mycket. Boken var precis lika bra som de andra och en alldeles perfekt avslutning.

Sydney och Adrian är två av mina absoluta favoritkaraktärer. Och Sydrian är ett av mina favoritpar. Jag älskar dem så mycket var för sig och så fruktansvärt mycket tillsammans. De tar verkligen fram det bästa i varandra och jag vet inte två karaktärer som är så perfekta för varandra. Alltså Sydney har genomgått en sådan förändring sen första boken att jag vet inte vad. Hennes karaktärsutveckling är en av de bästa jag någonsin läst om och jag älskar henne så himla mycket. Hon har blivit så stark och modig och hon står upp för sig själv och dem hon älskar. Adrian är ju också alldeles fantastisk. Han är så rolig och fin och jag tycker att det gör honom så verklig att han kämpar med spirit, det gör honom så äkta. Av de andra karaktärerna älskar jag Eddie, Jill, Trevor och Angeline men tycker det var lite tråkigt att man inte fick se mer av Jill och Angeline. Samtidigt var det så roligt att återse Rose, Dimitri och Lissa igen.

Handlingen kan jag bara inte låta bli att älska. Serien är ju inte så actionpackad men det bryr jag mig inte om. Jag hade kunnat läsa tio böcker till om hur Sydney och Adrian äter frukost och går på toa och hade varit helt nöjd med det haha. Slutet förvånade mig så himla mycket, samtidigt som jag älskade det. Det var inte alls vad jag hade väntat mig och det förvånade mig, för det var så olikt Sydney och Adrian, men som sagt, jag älskade det.

Jag är så ledsen att Bloodlines nu är slut. Det här är en av mina absoluta favoritserier och jag kommer att sakna alla så himla mycket. Även om jag älskade slutet så lämnade det en del frågor obesvarade och det kan hända att jag grät lite när jag läste Richelles tack och insåg att hon någon gång kommer att skriva om den här världen igen. Har du inte läst Vampire Academy och Bloodlines än så vet jag inte vad du gjort med ditt liv hittills och gå och gör det på en gång!

2 kommentarer:

  1. Åh! Håller med skulle också kunna läsa om Sydney och Adrian i all evighet. Det finns inte så mycket som är bättre! Just nu fick jag en tanke om att om hon någonsin skulle skriva om den världen igen så skulle det kunna handla om Declan(när han då växt upp!). Hoppas på något inom en snar framtid i alla fall! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Sydney och Adrian är bäst helt enkelt! :) Ja, jag tänkte också att det kunde vara något sådan, hoppas verkligen på det! :)

      Radera