söndag 7 juni 2015

Never Never - Colleen Hoover & Tarryn Fisher

24378015Titel: Never Never
Författare: Colleen Hover &Taryn Fisher
Serie: Never Never #1
Antal sidor: 159 (e-bok)
Utgivningsår: 2015
Förlag: Hoover Ink
Betyg: 4,5/5

Best friends since they could walk. In love since the age of fourteen. Complete strangers since this morning. He'll do anything to remember. She'll do anything to forget. 

Jag råkade hamna på Colleen Hoovers instagram en dag och såg då att Never, Never var gratis på iBooks. Jag bestämde mig genast för att ladda ner den för jag har velat läsa den sedan jag först hörde talas om den, och för att jag har velat läsa något av Colleen Hoover ett tag nu. Och det var verkligen ett bra beslut för jag älskade den.

Den enda anledningen till att boken (eller vad man nu ska kalla den) inte får en femma i betyg är för att den var en aning kort (vilket beror på att berättelsen är uppdelad i tre delar, typ noveller). Och eftersom historien inte var slut i första delen utan slutade med en cliff hanger så fick det bli så. Men annars älskade jag den här boken, jag kunde inte sluta läsa. Det börjar med att Charlie och Silas, huvudpersonerna, inte kommer ihåg någonting. Inte vilka de är, var de befinner sig eller vad som har hänt. Jag ville hela tiden veta vad som hade hänt med dem, varför de inte kom ihåg någonting och vad som hade hänt innan historien började. Även om det inte hände så hemskt mycket, så var det så himla spännande tyckte jag.

Jag tyckte väldigt mycket om både Charlie och Silas, kanske inte de människorna de varit innan de tappade minnet, speciellt en del saker som man fick reda på, men de som de var i nutid. Ingen av dem var perfekta, verkligen inte och det gillade jag. Och jag älskade deras relation. Även om de inte hade en aning om vem den andra var så kunde jag känna hur mycket de betydde för varandra och hur mycket de tyckte om varandra.

Det ska bli så spännande att se hur historien fortsätter i del två (trodde bara att det skulle bli två delar men det ska visst bli tre och det gjorde mig överlycklig). Jag rekommenderar verkligen den här om ni vill ha något snabbläst och spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar