onsdag 30 december 2015

Nyårslöftestaggen

Jag blev taggad av finaste Petra för ett par veckor sedan att göra den här taggen. Tack så mycket! :)

1. En klassiker jag lovar att läsa
The Hobbit. Alltså jag har tänkt att läsa den hur länge som helst och jag har börjat säkert tre gånger men den var. så. seg. Ska dock tilläggas att jag var typ femton när jag försökte sist så borde verkligen ge den en ny chans. Annars gillar jag verkligen klassiker, Jane Eyre är till exempel en stor favorit hos mig!

2. En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta
The Blood of Eden av Julie Kagawa och Daughter of Smoke and Bone av Laini Taylor eftersom jag har båda böckerna hemma och verkligen vill avsluta båda serierna.

3. En bokserie jag lovar att påbörja
Vill verkligen läsa Susan Dennards Something Strange and Deadly.

4. En författare (som jag inte läst tidigare) jag lovar att läsa något av
Ally Carter

5. En bok jag lovar att läsa om
Jag kommer förmodligen läsa om Jellicoe Road minst en gång.

6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska
Sci fi 

7. Ett seriealbum jag lovar att läsa
Läser inte seriealbum men har varit sugen på att läsa Saga ett tag (är det ens ett seriealbum?)

8. En novell jag lovar att läsa
Jag ska läsa klart Tales from the Shadowhunter Academy av Cassandra Clare, har läst de första två tror jag. 

9. En bok som behandlar ett tungt men viktigt ämne jag lovar att läsa
Oj, vad svårt. Kan inte komma på någon så här på rak arm.

10. En länge ägd oläst bok jag lovar att läsa
Snow Like Ashes av Sara Raasch

11. En debut jag lovar att läsa
The Love That Split the World av Emily Henry 
12. Tagga några andra!
Eftersom det är några veckor sedan jag blev taggad och inte vet vilka som har gjort den så taggar jag alla som vill! 







2 kommentarer:

  1. Kul att du ville göra den. :) Jag längtar jättemycket efter The Love That Split the World. Men inte så långt kvar nu.. Hoppas vi båda kommer att tycka om den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du taggade mig! Nej, inte långt kvar nu, hoppas verkligen att den är bra! :)

      Radera