torsdag 9 maj 2013

Farlig Förmåga - Jessica Spotswood


Titel: Farlig Förmåga (Born Wicked)
Författare: Jessica Spotswood
Serie: The Cahill Witch Chronicles #1)
Antal sidor: 336
Utgivningsår: 2013
Betyg: 4/5

Cate och hennes systrar måste till varje pris dölja att de är häxor. Sedan deras mor dog är det Cates ansvar att beskydda systrarna och vaka över hemligheten. Men så hittar hon sin mammas dagbok, och plötsligt är hotet mot systrarna större än hon anat - från Brödraskapet. från Systerskapet och kanske till och med från varandra...

Först och främst måste jag säga att jag älskar omslaget, så himla fint! I alla fall, den här boken handlar egentligen om två saker, Cates kamp för att skydda sig själv och sina systrar från att någon ska upptäcka att de är häxor, och Cates kärleksliv. Jag måste säga att jag gillade båda delarna. Även om jag tyckte att kärleksbiten kändes lite stressad i början, först hände ingenting, sen hände allt på en gång och helt plötsligt hade det gått flera veckor fast jag trodde att det bara hade gått ett par dagar. Jag är i alla fall team Finn! Jag älskar Finn, jag föll verkligen pladask för honom. 

Cate älskar verkligen sina systrar, det märks. Hon gör allt för att skydda dem. Men samtidigt förstår jag att Maura blir så arg, för Cate har en tendens att bara göra det hon tror är bäst för alla, vilket kanske inte alltid är just det. Men jag gillar Cate, jag gillar hur hon står upp för sig själv och gör det hon tror på. Jag gillade Tess väldigt mycket! Hon var så söt, men en sak jag undrar över, är tolvåringar verkligen så smarta?

Jag har ingen aning om vad som ska hända i nästa bok, men jag ser verkligen fram emot att läsa den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar