tisdag 14 januari 2014

Pivot Point - Kasie West

Titel: Pivot Point
Författare: Kasie West
Serie: Pivot Point #1 
Antal sidor: 352
Utgivningsår: 2013
Förlag: HarperTeen

Betyg: 5/5

Addison Coleman’s life is one big “What if?” As a Searcher, whenever Addie is faced with a choice, she can look into the future and see both outcomes. It’s the ultimate insurance plan against disaster. Or so she thought. When Addie’s parents ambush her with the news of their divorce, she has to pick who she wants to live with—her father, who is leaving the paranormal compound to live among the “Norms,” or her mother, who is staying in the life Addie has always known. Addie loves her life just as it is, so her answer should be easy. One Search six weeks into the future proves it’s not. In one potential future, Addie is adjusting to life outside the Compound as the new girl in a Norm high school where she meets Trevor, a cute, sensitive artist who understands her. In the other path, Addie is being pursued by the hottest guy in school—but she never wanted to be a quarterback’s girlfriend. When Addie’s father is asked to consult on a murder in the Compound, she’s unwittingly drawn into a dangerous game that threatens everything she holds dear. With love and loss in both lives, it all comes down to which reality she’s willing to live through . . . and who she can’t live without.

Jag tror inte att jag har hört en enda dålig sak om Pivot Point och efter att ha läst den förstår jag varför, för den var väldigt bra. Jag förstår inte att jag inte har läst den tidigare. Jag älskar hela konceptet med att Addie kan se in i sin egen framtid. Det är så himla annorlunda och smart och det är helt omöjligt att sluta när man väl har börjat, för man vill hela tiden bara veta vad som ska hända i båda framtiderna(?). Det är så spännande att se hur olika Addies liv kan se ut. Det enda jag hade önskat var lite mer bakgrundsinformation om varför och hur vissa människor har "krafter" och andra inte. Man fick reda på lite, men jag hade velat veta lite mer, men det kanske kommer i nästa bok, får hoppas på det. 

Jag gillar verkligen Addie. Hon är så där sarkastisk som jag bara älskar. Av killarna tycker jag helt klart bäst om Trevor. Han fick mitt hjärta att smälta och jag tror att jag blev lite småkär i honom. Jag har svårt för människor som måste hävda sig hela tiden (både i böcker och i verkligheten), och därför hade jag lite svårare för Duke. 

Har ingen aning om hur det ska bli i nästa bok, i med hur den här slutade, men det ska bli spännande att se! Tur att den kommer ut nästa månad så att jag inte behöver vänta så länge. Vill ni ha något annorlunda och riktigt bra, tycker jag att ni ska läsa Pivot Point.  

2 kommentarer:

  1. Har som du inte heller läst en enda dålig sak om Pivot Point, och nu när du också tyckte om den så känner jag att jag måste läsa den! Den låter jätte bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag att du ska göra, för den var riktigt bra! :)

      Radera