söndag 3 augusti 2014

Sinner - Maggie Steifvater


Titel: Sinner
Författare: Maggie Stiefvater
Serie: The Wolfs of Mercy Falls #3,5
Antal sidor: 357
Utgivningsår: 2014
Förlag: Scholastic Press
Betyg: 5/5

Spoilers från föregående delar förekommer

Sinner follows Cole St. Clair, a pivotal character from the #1 New York Times bestselling Shiver Trilogy. Everybody thinks they know Cole's story. Stardom. Addiction. Downfall. Disappearance. But only a few people know Cole's darkest secret -- his ability to shift into a wolf. One of these people is Isabel. At one point, they may have even loved each other. But that feels like a lifetime ago. Now Cole is back. Back in the spotlight. Back in the danger zone. Back in Isabel's life. Can this sinner be saved?

När jag fick höra att Maggie Stiefvater skulle ge ut en till bok om The Wolfes of Mercy Falls som skulle handla om Cole och Isabel höll jag på att gå i taket av lycka. Jag tycker väldigt mycket om The Wolfes of Mercy Falls och jag älskar både Cole och Isabel och väntan har varit lång på den här boken. Men den har varit värt det, för jag älskade boken och den var så himla bra.

Åh, det var så roligt att få läsa om Isabel och Cole igen. De var favoriter hos mig medan jag läste de andra böckerna i serien och jag tycker så mycket om dem båda två. Det tog ett tag innan jag gillade Isabel i de första böckerna, jag tyckte faktiskt inte om henne alls i början. Och det var för att hon inte direkt bjöd in för att man skulle tycka om henne. Hon var kall och otrevlig och det var svårt att tycka om henne. Men jag värmde upp till henne ju längre jag läste och om man tittar bakom det där kalla så finns det någon som är osäker och egentligen bryr sig. Cole tyckte jag om direkt, även om jag tyckte att han var en riktig idiot ibland. Han är en sådan där som jag älskar att läsa om, men om jag hade haft en Cole i min närhet så hade jag fått panik på att han jämt var så rastlös. Jag älskar Cole och Isabels relation, det gjorde jag i slutet på Forever och det fortsätter jag att göra i den här boken. Av de andra karaktäerena tyckte jag mycket om Leon, han var ett så roligt inslag, och Sofia, som jag helst av allt ville ge en kram. Jag hade gärna sett mer av henne. Tyckte dock att det var lite tråkigt att man inte fick se mer av Sam och Grace, hade inte haft något emot av att veta lite mer hur det gått för dem.

Handlingen är också bra, jag gillar att följa Coles och Isabels äventyr i LA och det var bara kul att läsa om hur de levde där.

Jag vet att inte alla tycker om The Wolfes of Mercy Falls, men jag gör det och jag är så glad att Maggie valde att skriva den här boken. Jag tyckte så mycket om den och ville aldrig att den skulle ta slut. Har ni inte läst serien tycker jag att ni ska ge den en chans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar