lördag 22 juni 2013

Hex Hall - Rachel Hawkins

Titel: Hex Hall 
Författare: Rachel Hawkins
Serie: Hex Hall #1
Antal sidor: 323
Utgivningsår: 2010

Betyg: 4/5

On her 12th birthday, Sophie Mercer discovered that she was a witch. Three bumpy years later, after a prom-night spell gone horribly wrong, she's exiled to Hex Hall. an isolated reform school for wayward Prodigium, a.k.a. witches, faeries, and shapeshifters. By the end of of her first day, Sophie has quite a scorecard: three poweful enemies who looks like supermodels, a futile crush on a gorgeous warlock, a creepy tagalong ghost and a new roommate who happens to be the most hated person and only vampire on campus. Then when a myserious predator begins attacking students, and Sophie's only friend is number-one suspect, a horrifying plot begins to surface. Soon Sophie is preparing for the biggest threat of all: an ancient secret society determiend to destroy all Prodigium, especially her.

Åh, vad jag tycker om Hex Hall! Och mycket av det har att göra med Sophie. Jag älskar hennes sarkastiska berättarröst, hon är så himla härlig! Även de andra karaktärerna tycker jag om. Jag gillar speciellt Cal, även om han inte var med så mycket, men jag har en känsla av att han kommer att ha en större roll i de andra böckerna (jag hoppas i alla fall det!)

Handlingen är också väldigt bra! Det hände saker i tätt följd och jag blev rejält förvånad ett par gånger, speciellt på slutet, vilket jag alltid uppskattar. 

Som sagt tyckte jag väldigt mycket om den här boken och det slutade på ett sätt som gör att jag ser fram emot att läsa fortsättningen väldigt mycket! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar