söndag 23 juni 2013

The Indigo Spell - Richelle Mead

Titel: The Indigo Spell
Författare: Richelle Mead
Serie: Bloodlines #3
Antal sidor: 401
Utgivningsår: 2013

Betyg: 5/5

Spoilers från föregående delar förekommer.

In the aftermath of a forbidden moment that rocked Sydney to her core, she is struggling to decide between following her Alchemist teachings - or her heart. Then she meets alluring, rebellious Marcus Finch, a former Alchemist who is now on the run. As Marcus pushes her to rebel, Sydney finds that breaking free is harder than she thought. There is an old and mysterious magic rooted deeply within her. And as Sydney searches for the person attacking powerful young withches, she realizes that she must embrace her magical blood - or else she will be next. 

Book Haul! Glömde att visa den när jag fick den, för jag började läsa den direkt. Och, den här boken är så fruktansvärt bra! Jag älskar i princip allting med den.

Det här är utan tvekan Sydney och Adrians bok, och jag älskar alla stunder jag får tillsammans med dem. Jag kan liksom inte få nog av dem, jag vill bara ha mer och mer och mer! Varje gång de är tillsammans sitter jag med ett leende på läpparna, även de stunder då de bråkar (fast jag då helst ville gråta). Om jag älskar Sydney och Adrian? JA DET GÖR JAG! Alltså Adrian kan jag bara inte få nog av, jag tyckte om honom i VA, men alltså nu älskar jag honom. Jag älskar att man får lära känna honom på djupet nu, få se alla hans sidor, både de bra och de dåliga. Och Sydney, vilken karaktärsutveckling! Sydney i första boken var livrädd för allt som hade med vampyrvärlden och magi att göra. Då  följde hon reglerna stenhårt och nu är hon värsta rebellen. De andra karaktärerna är inte med så mycket, men det gör inget! Marcus gillar jag dock inte så mycket, även om jag gillar att han har tagit sig ifrån Alkemisterna. 

Om det inte hände så mycket i The Golden Lily så händer det betydligt mer i The Indigo Spell. Jag gillar att magin får större plats och jag tycker att det roligt att handlingen kretsar kring det lite mer. Handlingen i övrigt är väldigt bra. När jag har börjat läsa kan jag inte sluta, precis som vanligt med Richelle Meads böcker med andra ord.

Richelle Mead har sagt att nästa bok, The Fiery Heart kommer att bli en bok som ändrar mycket, ungefär som Shadow Kiss gjorde för Vampire Academy. Och alla som har läst VA vet ju vad som hände i Shadow Kiss (!), vilket gör mig livrädd. Också det att boken är skriven ur både Sydney och Adrians PoV skrämmer mig, för det betyder förmodligen att de inte kommer att vara tillsammans... Men som jag ser fram emot den! November NU tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar