söndag 28 juli 2013

Angelfall - Susan Ee

Titel: Angelfall 
Författare: Susan Ee
Serie: Penryn & the End of Days #1
Antal sidor: 326
Utgivningsår: 2011

Betyg: 5/5

It's been six weeks since the angel of the apocalypse destroyed the world as we know it. Only pockets of humanity remain. Savage street gangs rule the day while fear and superstition rule the night. When angels fly amay with a helpless little girl, her seventeen-year-old sister Penryn will do anything to get her back. Including making a deal with the enemy. 

Den här boken är så fruktansvärt bra! Jag tror inte det finns någonting med den som jag inte älskar. Helt klart en av de bästa böckerna jag har läst i år. Det finns bara en mindre bra sak med den och det är att den var så kort. Jag hade utan problem kunnat fortsätta att läsa i 300 sidor till!

Jag älskar handlingen, jag tycker den är fantastisk. Hela grejen med änglar som tagit över och förstört jorden är så bra. Jag satt klistrad från första sidan till sista och jag kunde verkligen inte lägga boken ifrån mig.

Jag älskar Penryn och Raffe. Penryn är en så stark karaktär som gör vad som helst för att hitta sin syster. Och Raffe, vad finns det att inte tycka om? Penryn och Raffes sarkastiska dialoger var så himla bra, jag älskade dem! Penrys mamma tyckte jag också var en väldigt intressant karaktär.

Som sagt, jag älskade verkligen Angelfall och jag längtar något fruktansvärt till World After kommer ut i november!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar