söndag 15 september 2013

Taken at Dusk - C.C. Hunter

Titel: Taken Dusk 
Författare: C.C. Hunter
Serie: Shadow Falls #3
Antal sidor: 380
Utgivningsår: 2012
Betyg: 5/5

Spoilers från föregående delar förekommer

Kylie Galen wants the truth so badly she can taste it. The truth about who her real family is, the truth about which boy she’s meant to be with—and the truth about what her emerging powers mean.  But she’s about to discover that some secrets can change your life forever…and not always for the better. Just when she and Lucas are finally getting close, she learns that his pack has forbidden them from being together.  Was it a mistake to pick him over Derek? And it’s not just romance troubling Kylie. An amnesia-stricken ghost is haunting her, delivering the frightful warning, someone lives and someone dies. As Kylie races to unravel the mystery and protect those she loves, she finally unlocks the truth about her supernatural identity, which is far different—and more astonishing—than she ever imagined.

Oj, oj, den här serien blir bara bättre och bättre för varje bok och det här helt klart den bästa i serien hittills !

En sak som gör att jag verkligen börjar älska den här serien är karaktärerna. Jag gillar Kylie. Trots att jag inte gillar triangeldramat så tycker jag väldigt mycket om Kylie för att hon inte håller på med både Lucas och Derek samtidigt. I den här boken är det bara Lucas som gäller. Lucas var min favorit från början, men Derek har verkligen växt på mig och han gör det hela tiden.  Lucas däremot går väl lite åt andra hållet. Jag vet inte, han är lite för överbeskyddande (inte på det bra sättet) och han lyssnar inte ordentligt på Kylie. Jag tyckte att Derek var en total idiot i slutet av Avake at Dawn men han vägde upp det i slutet av Taken at Dusk. Nog pratat om triangeldramat. Jag älskar verkligen de andra karaktärerna. Jag har suttit och hejat på Holiday och Burnett sen bok ett och det är så kul varje gång de är med. Som jag sagt i de andra recensionerna så gillar jag även Della, Miranda och Perry och deras historier. 

Handlingen är riktigt bra i den här boken, speciellt slutet. Äntligen fick man veta vad Kylie var. Jag gillar de delarna där Kylie försöker hjälpa spökena hon ser, det är verkligen intressant. På slutet tog handlingen en vändning som jag verkligen inte hade väntat mig och jag blev riktigt förvånad. Jag ser verkligen fram att läsa de två sista delarna!

Jag måste säga att omslagen på den här serien är så himla fina! Och jag tycker också att titlarna på böckerna är riktigt bra. Många boktitlar förstår jag inte alls, men här passar de verkligen in.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar