onsdag 9 oktober 2013

Reading Habits Tag

 Hittade den här taggen  hos Petra och tänkte att jag skulle göra den.

1. Har du någon speciell plats hemma där du brukar läsa?
Ja, jag sitter alltid i min fåtölj och läser. Och i sängen varje kväll innan jag ska sova.

2. Bokmärke eller random pappersbitar?
Bokmärke! Eller jag har en tunnelbanebiljett från London Underground som jag använder som bokmärke och har gjort det sen 2009. Får lite lätt panik om jag inte hittar den mellan bytet av två böcker haha. Det skulle kännas jättekonstigt att ha något annat som bokmärke efter så här lång tid!

3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel/ett visst antal sidor?
Jag stannar oftast om det är ett nytt stycke eller ett nytt kapitel. Men jag är inte så känslig med vad jag stannar.

4. Äter och dricker du någonting medan du läser?
Nej, väldigt sällan. Jag är så rädd för att få fläckar i böckerna, så om jag skulle äta någonting så stänger jag boken eller håller den långt borta från det jag äter.

5. Brukar du lyssna på musik eller ha TV:n på medan du läser?
Nej, jag blir så lätt distraherad då och har svårt att koncentrera mig på vad jag läser.

6. En bok i taget eller flera samtidigt?
En i taget! Jag har aldrig förstått mig på sådana som kan läsa flera böcker samtidigt!

7. Läsa hemma eller överallt?
Helst hemma, men jag går aldrig hemifrån utan en bok! Har jag inte en i väskan så har jag en på mobilen.

8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
 Tyst i huvudet. Läsa högt skulle väl vara lite konstigt? Och jobbigt efter ett tag?

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar över stycken?
Nej, jag kan inte det. Hur tråkig boken än är så måste jag läsa varje ord. Däremot har jag en förmåga att alltid flacka med blicken till nästa sida och råka spoila mig själv på kuppen...

10. Bryta ryggar eller inte?
Inte! Jag hatar brutna ryggar, det ser så fult ut.

11. Skriver du i böcker?
Nej, verkligen inte. Av samma anledning som ovan, det ser så fult ut. Känner jag att jag måste skriva något medan jag läser så gör jag det på en lapp jämte.

12. Vilka taggar du?
Som vanligt har jag ingen aning vilka som har gjort den här, men känner du dig manad så gör den! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar