torsdag 10 oktober 2013

Untold - Sarah Rees Brennan

Titel: Untold
Författare: Sarah Rees Brennan
Serie: The Lynburn Legacy #2
Antal sidor: 367 
Utgivningsår: 2013

Betyg: 5/5

It’s time to choose sides… On the surface, Sorry-in-the-Vale is a sleepy English town. But Kami Glass knows the truth. Sorry-in-the-Vale is full of magic. The Lynburns are back, and Rob Lynburn is gathering sorcerers so that the town can return to the old ways. It’s time to choose sides… On the surface, Sorry-in-the-Vale is a sleepy English town. But Kami Glass knows the truth. Sorry-in-the-Vale is full of magic.

Jag hade ganska höga förväntingar på Untold eftersom att jag tyckte så mycket om Unspoken. Jag blev inte besviken, Untold är precis lika bra som Unspoken var. Jag älskar den här serien!

Och den största anledningen till det är karaktärerna. Jag tycker så mycket om Kami, hon är en så himla bra karaktär. Hon är rolig, gör som hon vill och är inte rädd för att ta risker. Och sen har vi Jared. Jag älskar honom, jag kan liksom inte låta bli! Han är så arg hela tiden och beter sig som en idiot ibland, men jag tycker om honom ändå, jag menar, jag förstår varför han är arg. Och jag älskar Kami och Jareds relation, den är så fruktansvärt fin! De behöver varandra och när de inte längre är i varandras huvud så känner de sig helt lost. De andra karaktärerna tycker jag också väldigt mycket om, speciellt Angela och Rusty. Holly och Ash går lite upp och ner genom boken, men för det mesta tycker jag om dem med. 

Jag gillar handlingen. Även om det inte är action hela tiden, så händer det saker genom hela boken och jag kunde inte lägga ifrån mig den. Det hände dock en grej på slutet som jag verkligen inte tyckte om och jag har ingen aning om vad som ska hända nu? 

En mycket bra bok som sagt och så som den slutade längtar jag verkligen tills nästa bok kommer ut! Är det sista boken förresten? Jag har fått för mig att det är en trilogi, men jag vet inte. Någon som vet? 

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar