måndag 31 mars 2014

Månadssammanfattning - Mars

Lästa böcker: 7
Lästa noveller: 1

Svenska: 2
Engelska: 6


Pure – Jennifer L. Armentrout
Solar – Ian McEwan
The Very Best of Charles De Lint
Livet efter dig – Jojo Moyes
Panic – Lauren Oliver
Pushing the Limits – Katie McGarry
Stjärnmärkt – Jessica Spotswood


The Course of True Love (and First Dates) – Cassandra Clare 

Bästa boken: Livet efter dig
Sämsta boken: Solar, som var en skolbok. Jag skulle aldrig i hela mitt liv rekommendera den här boken till någon, den var så fruktansvärt dålig och jag ska försöka förtränga att jag någonsin läst den.

Det här har varit den konstigaste månaden på mycket länge, både för mig privat och mitt läsande. Månaden började bra med att jag läste mycket, men sen någonstans i mitten ringde de från mitt gamla jobb och frågade om jag kunde jobba lite, och sen har jag jobbat både kvällar och de två senaste helgerna och det har inte funnits så mycket tid till att läsa. Jag tyckte tydligen också att det var en bra idé att börja titta om på Attack on Titan (en anime för er som inte vet), och blev helt besatt (igen). Det resulterade i att jag också den här månaden har läst ett antal fan fictions, speciellt två som var på 50 000 och 70 000 ord vardera. Fråga mig inte vad som hände där, har aldrig läst fanfiction innan, men jag har tagit ordet besatthet till en helt ny nivå den här månaden känner jag. Om ni inte sett eller läst snk kan ni sluta läsa nu, men jag skulle vilja tipsa om de här två fanfiction(en?). Om ni, som jag, älskar Jeanmarco (Jean+Marco), så tycker jag ni ska leta upp Wisteria och Forget me Not och läsa dem. Tjejen som har skrivit dem heter Claudia och är fantastiskt begåvad. Om ni söker på butterflychansan på tumblr så hittar ni henne där.

Hoppas att ni har haft en bra månad och att nästa också blir bra :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar