fredag 13 juni 2014

Rebel Belle - Rachel Hawkins

8475505Titel: Rebel Belle
Författare: Rachel Hawkins
Serie: Rebel Belle #1
Antal sidor: 345
Utgivningsår: 2014
Förlag: Putnam Juvenile
Betyg: 4/5

Harper Price, peerless Southern belle, was born ready for a Homecoming tiara. But after a strange run-in at the dance imbues her with incredible abilities, Harper's destiny takes a turn for the seriously weird. She becomes a Paladin, one of an ancient line of guardians with agility, super strength and lethal fighting instincts. Just when life can't get any more disastrously crazy, Harper finds out who she's charged to protect: David Stark, school reporter, subject of a mysterious prophecy and possibly Harper's least favorite person. But things get complicated when Harper starts falling for him—and discovers that David's own fate could very well be to destroy Earth.


Rebel Belle är en sådan där bok som jag har velat läsa ända sedan jag först hörde talas om den. Dels på grund av att den lät bra, och dels för att det är Rachel Hawkins som har skrivit den. Jag tycker väldigt mycket om hennes Hex Hall serie och var väldigt nyfiken på hennes nya serie. Och jag tyckte mycket om Rebel Belle.

Precis som Hex Hall är boken väldigt rolig. Rachel Hawkins har ett så sarkastiskt sätt att skriva på som jag bara älskar. Det är så mycket humor i den och det gillar jag riktigt mycket. Handlingen gillar jag också. Även om det kanske inte alltid hände så mycket så blev den aldrig långtråkig. Jag tycker att det är roligt att boken utspelar sig i södern i USA, för det är inte så vanligt, och jag tycker verkligen om de inslagen. Allt det här med the Belles och hur allt det gick till var intressant.

Harper är en sådan bra karaktär och jag skrattade högt åt hennes tankegångar flera gånger. I början var hon väldigt stel och skulle vara så perfekt och det var roligt att läsa om hennes karaktärsutveckling. David tyckte jag också om, och jag gillade verkligen hans och Harpers relation. De andra karaktärerna var också bra, men jag tyckte helt klart bäst om Harper och David.

Jag kan verkligen rekommendera Rebel Belle, för det var en mycket bra bok, och jag ser verkligen fram emot att läsa fortsättningen när den kommer ut.

2 kommentarer:

  1. Jag gillade också den här boken, och jag ser verkligen fram emot uppföljaren. Plus att jag älskar att det är tjejen som måste skydda killen för en gångs skull. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Det är verkligen roligt att det är tvärtom för en gång skull :)

      Radera