tisdag 29 juli 2014

Infinity - Sherrilyn Kenyon

7889416Titel: Infinity
Författare: Sherrilyn Kenyon
Serie: Chronicles of Nick #1
Antal sidor: 306
Utgivningsår: 2010
Förlag: Atom
Betyg: 4/5

At fourteen, Nick Gautier thinks he knows everything about the world around him. Streetwise, tough and savvy, his quick sarcasm is the stuff of legends. . .until the night when his best friends try to kill him. Saved by a mysterious warrior who has more fighting skills than Chuck Norris, Nick is sucked into the realm of the Dark-Hunters: immortal vampire slayers who risk everything to save humanity. Nick quickly learns that the human world is only a veil for a much larger and more dangerous one: a world where the captain of the football team is a werewolf and the girl he has a crush on goes out at night to stake the undead. But before he can even learn the rules of this new world, his fellow students are turning into flesh eating zombies. And he's next on the menu. As if starting high school isn't hard enough. . .now Nick has to hide his new friends from his mom, his chainsaw from the principal, and keep the zombies and the demon Simi from eating his brains, all without getting grounded or suspended. How in the world is he supposed to do that?

Jag har läst ett antal böcker i Sherrilyn Kenyons Dark Hunter serie och jag tycker väldigt mycket om den (om jag har någon gulity pleasure när det kommer till läsning så är det nog den serien). Nick är ju en återkommande karaktär i nästan alla böckerna och han är en stor favorit hos mig, och när jag fick veta att det fanns en spin of serie som handlade om honom kände jag att jag var tvungen att läsa den. Och jag tyckte mycket om Infinity.

Alltså med tanke på hur Seize the Night slutade (som är den sjunde DH boken och den sista jag läst) så kan jag inte fatta att jag inte fortsatt att läsa serien eller plockat upp den här boken tidigare. Samtidigt som den här boken gjorde mig lite klarare på en del saker som jag undrat över, så gjorde den mig också väldigt förvirrad på många punkter och det krävs nog att läsa de andra böckerna i serien för att saker ska bli klarare. Jag gillar handlingen riktigt mycket. Det var så roligt att läsa om hur allt började för Nick och hur han träffade Kyrian och de andra Dark Hunterna. Jag älskar att boken utspelar sig i New Orleans för jag älskar verkligen att läsa om den staden.

Jag tror att det är helt omöjligt att inte tycka om Nick. Själv älskar jag honom. Jag fullkomligt älskar hans sarkasm och humor och både hans tankar och dialogerna är så roliga ibland. Jag tycker också mycket om Nicks mamma och det var så roligt att återse några av de karaktärerna som man är vana vid från DH, så som Kyrian, Tabitha och Acheron.

Jag kommer definitivt att läsa fortsättningen på den här serien och jag blev också så himla sugen på att läsa om böckerna jag har hemma i Dark Hunter serien så det kanske jag gör inom en snar framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar