lördag 9 augusti 2014

Anna and the French Kiss - Stephanie Perkins

Titel: Anna and the French Kiss
17453983Författare: Stephanie Perkins
Serie: Anna and the French Kiss #1
Antal sidor: 372
Utgivningsår: 2010
Förlag: Dutton
Betyg: 5/5

Anna is looking forward to her senior year in Atlanta, where she has a great job, a loyal best friend, and a crush on the verge of becoming more. She is less than thrilled about boarding school in Paris - until she meets Étienne St. Clair. Smart, charming, beautiful, he has it all - including a serious girlfriend. Will Anna get her French kiss?

Jag läste Anna and the French Kiss för fösta gången i januari förra året, och fullkomligt älskade den. Eftersom att det är rätt länge sedan jag läste den och jag hade glömt bort rätt mycket av handlingen kände jag att en omläsning var ett måste nu när den tredje och sista boken snart kommer ut. Och jag måste säga att jag älskade den lika mycket andra gången jag läste den, om inte ännu mer.

Karaktärerna är så bra, Stephanie Perkins är verkligen en mästare på att skriva karaktärer. De är alla så trovärdiga (även om St. Clarie kanske är lite väl bra för att vara sann), de har alla sina små egenheter som gör att man bara inte kan låta bli att älska dem allesammans. Jag älskar Anna, jag tycker att hon är en så bra karaktär. Étienne tycker jag också så mycket om, jag menar går det att inte tycka om honom? Även om jag blev väldigt irriterad på honom där på slutet ett tag. Och jag tycker så mycket om Anna och Étiennes relation. Av de andra karaktärerna tycker jag bäst om Josh, men även Meredith och Rashmi.

Handlingen är så himla bra och fin. Jag bara älskade att få läsa om Annas äventyr i Paris och jag blev helt förälskad i miljöerna.

Jag tycker verkligen väldigt mycket om den här boken och jag kan inte vänta tills Isla kommer ut (har redan läst Lola). Har ni inte läst Anna and the French Kiss än tycker jag att det är hög tid att ni gör det nu!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar