söndag 10 augusti 2014

Lola and the Boy Next Door - Stephanie Perkins

9961796 Titel: Lola and the Boy Next Door
Författare: Stephanie Perkins
Serie: Anna and the French Kiss #2
Antal sidor: 338
Utgivningsår: 2011
Förlag: Dutton
Betyg: 5/5

Budding designer Lola Nolan doesn’t believe in fashion...she believes in costume. The more expressive the outfit--more sparkly, more fun, more wild--the better. But even though Lola’s style is outrageous, she’s a devoted daughter and friend with some big plans for the future. And everything is pretty perfect (right down to her hot rocker boyfriend) until the dreaded Bell twins, Calliope and Cricket, return to the neighborhood. When Cricket--a gifted inventor--steps out from his twin sister’s shadow and back into Lola’s life, she must finally reconcile a lifetime of feelings for the boy next door.

Jag fick både Anna och Lola i julklapp ett år, och så fort jag hade läst ut Anna kastade jag mig på Lola och älskade den lika mycket. Och eftersom att jag läste om Anna, så var jag ju tvungen att läsa om Lola också, och precis som med Anna så älskade jag den lika mycket den här gången.

Jag bara älskar Lola, hon är så egen och går sin egen väg och det är verkligen något jag beundrar. Hon bryr sig liksom inte vad andra tycker om henne, utan kör verkligen sin stil fullt ut. Cricket bara avgudar jag. Han är så himla fin och söt så jag vet inte ens vad. Stephanie Perkins har ett sätt att skriva sina karaktärer som gör att de känns så äkta. De har alla sina små egenheter och drag som gör att man tycker så mycket om dem. Alla personlighetsdrag är ju inte positiva, men så är ju riktiga människor också och ibland blir man så irriterad på karaktärerna, speciellt Lola, men i slutändan tycker man så mycket om dem ändå.

Handlingen är precis lika bra i den här boken som den var i Anna och när man väl har börjat läsa är det helt omöjligt att sluta. Man vill hela tiden läsa vidare för att veta vad som kommer att hända. Perkins språk är så medryckande och bra och jag tycker så mycket om det.

Stephanie Perkins är en av mina favoritförfattare och jag tycker så mycket om hennes böcker. Och jag kan knappt vänta tills Isla kommer ut, den kan inte komma snabbt nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar