söndag 30 augusti 2015

End of Days - Susan Ee

13638020Titel: End of Days
Författare: Susan Ee
Serie: Penryn & the End of Days #3
Antal sidor: 435
Utgivningsår: 2015
Förlag: Hudder & Stughton
Betyg: 5/5

Spoilers från föregående delar förekommer

After a daring escape from the angels, Penryn and Raffe are on the run. They’re both desperate to find a doctor who can reverse the twisted changes inflicted by the angels on Raffe and Penryn’s sister. As they set off in search of answers, a startling revelation about Raffe’s past unleashes dark forces that threaten them all. When the angels release an apocalyptic nightmare onto humans, both sides are set on a path toward war. As unlikely alliances form and strategies shift, who will emerge victorious? Forced to pick sides in the fight for control of the earthly realm, Raffe and Penryn must choose: Their own kind, or each other?

Jag älskar den här serien och har väntat och väntat på att End of Days skulle komma ut. Det är ju alltid lite nervöst när man ska läsa den sista boken i en serie för man vet ju inte hur det kommer att sluta. Men jag hade inte behövt vara orolig, Susan Ee gör ett riktigt bra jobb med att avsluta serien och knyta ihop berättelsen och jag älskade den här boken precis lika mycket som jag älskat de första två.

Jag freaking LOVE Penryn (vet ej varför det blev engelska där, men roll with it). Hon är så stark och badass och ah, jag bara älskar henne. Hon gör allt för sin familj, speciellt för sin lillasyster och vad som än händer, vad hon än utsätts för, så håller hon huvudet högt. Jag har hejat på henne från första början, hon har gått igenom så mycket skit och jag ville bara att hon skulle få sitt lyckliga slut. Jag älskar Raffe med! Alltså jag blev typ lite fnissig varje gång han var med (det händer inte särskilt ofta kan jag säga). Hela det här med att det är så tydligt att han har känslor för Penryn men samtidigt vill tillbaka till änglarna är så bra. Och jag älskar Penryn och Raffes relation, deras dialoger är så roliga ibland så jag vet inte vad. Dialoger är verkligen en av Susan Ees styrkor. Av de andra karaktärerna gillar jag Paige och tvillingarna, och även Beliel och Penryns mamma växte på mig (trodde inte jag skulle säga det).

Handlingen är så bra, jag älskar hela idén med att apokalypsen precis har hänt, att allt bara är några veckor sedan. Det är spännande och intressant och jag satt som på nålar på slutet för att få reda på hur det skulle sluta.

Jag är så ledsen att den här serien nu är slut. Det är helt klart min favorit när det kommer till serier som handlar om änglar och jag kommer verkligen att sakna Penryn och Raffe.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar