söndag 11 oktober 2015

Forever Bookoween: A Halloween Book Tag

Jag blev taggad av bästa Petra att göra den här taggen, tack så mycket Petra! <3 

Reglerna är följande:
1. Thank the person who tagged you and link back to their site
2. Answer the questions
3. Tag more people
4. The use of gifs in not necessary but encouraged

Och frågorna är:

1. Heebie Jeebies (favourite scary story)
Läser inte så många läskiga böcker men när jag läste Dracula av Bram Stoker hade jag gåshud över hela kroppen på vissa ställen i boken.


2. Scream (favourite book with a murder mystery plot)
Har tänkt och tänkt men kan inte komma på någon eftersom jag aldrig läser böcker där mord är i centrum på det sättet, typ deckare.



3. Casper (favourite book with a ghost)
Har beslutat mig för att sluta läsa böcker med spöken för det slutar aldrig bra, men jag tycker mycket om Hereafter av Tara Hudson. Gillar även Anna Dressed in Blood av Kendare Blake.


4. Monster Mash (favourite paranormal book)
Oj, vad svårt, det finns ju så himla många! Men älskar ju bland annat Obsidian av Jennifer L. Armentrout och Bloodlines av Richelle Mead (båda räknas väl som paranormal? Har lite svårt att veta ibland).

5. Halloween 2007 (favourite retelling)
Har inte läst så många men tycker om The Lunar Chronicles av Marissa Meyer



6. Female Character You'd Most Want To Dress Up As
Får härma Petra här och säga Celaena Sardorthien från Throne of Glass av Sarah J. Maas. ÄLSKAR Celaena och det skulle inte vara helt fel att vara assassin för en dag!


7. Male Character You'd Most Want To Dress Up As
Will Herondale <3



8. Favourite Villain (preferably a scary villain)
Får nog säga Voldermort på den.


9. Fun Size (favourite short story/novella
Just One Night av Gayle Forman. Ett perfekt avslut på Just One Day/Year!

10. What's Your  Favourite Scary Movie?
Hatar skräckfilmer och har inte sett så många! När jag såg The Ring när jag gick på gymnasiet satt jag och skrattade bakom en kudde under mer än halva filmen (hysteriskt panikskratt). Så har ingen favoritfilm. Däremot älskar jag American Horror Story, serien, så kan väl fuska lite och säga den då.

(Alltså letade efter gifs från The Ring, speciellt den scenen när hon kommer upp ur brunnen, men fick stänga ner sidan igen för höll på att kissa ner mig av rädsla hahaha.)


Jag taggar:
Jag taggar alla som vill göra den här!




2 kommentarer:

  1. Vad kul att du ville göra den! :) Jag har faktiskt inte sett AHS än, men jag har tänkt att jag ska göra det. Kanske passar bra den här månaden. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du taggade mig! :) Åh, det borde du, älskade de tre första säsongerna men la ner den fjärde efter ett par avsnitt för jag tyckte inte alls att det var bra. Men som sagt, de tre första är riktigt bra! :)

      Radera