fredag 18 juli 2014

Karaktärstaggen

Jag blev taggad av fina Petra att göra den här taggen, tack Petra! 

1. Vilken är den bästa kick-ass karaktären?
Sadie Kane från The Kane Chronicles. Jag älskar Sadie, hon är en av mina kvinnliga favoritkaraktärer och hon är så jäkla kick-ass. Min dröm är en serie där Sadie är typ sjutton, tänk det alltså! Rose från Vampire Academy och Alex från The Covenant Series är två andra kick-ass karaktärer som jag älskar.


2. Vilken karaktär ogillar du mest?
Oj, vad svårt. För att inte ta något uppenbart, typ Voldermort, säger jag Lochan och Mayas mamma från Forbidden av Tabitha Suzuma. Hon är hemsk och så fruktansvärt självisk och jag bara avskyr henne. 

3. Om du fick dejta en fiktiv karaktär vilken skulle det vara och varför?
Jem Carstairs från The Infernal Devices för att han är en av de finaste karaktärerna som finns. Också Cricket Bell från Lola and the Boy Next Door för han är också så himla fin.

4. Om du kunde ändra en karaktär på något sätt vem skulle det vara och varför?
Det tog mig jättelångt tid att komma på det här, för jag kunde inte komma på något, men till slut kom jag på att jag skulle vilka ge Frank från The Heroes of Olympus lite mer självförtroende. Jag vet att han får det i de senare böckerna, men jag skulle vilja ge honom det tidigare så att han förstår att han duger precis som han är.

5. Vilken karaktär tyckte du gjorde en massa felval utan att det tillförde boken något?
America Singer från The Elite av Kiera Cass. Hela boken gick ut på att America gjorde korkade val som inte ledde någon vart.

6. Vilken karaktär var den bästa skurken som du älskar att hata?
Sebastian från The Mortal Instruments. En bättre skurk får man leta efter.

7. Bästa side-kick karaktären med största hjärta?
Jag älskar Leslie från Ädelstenstrilogin av Kerstin Gier. Jag älskade hennes entusiasm för att hjälpa och stötta Gwen hela tiden. Sen måste jag ju som de flesta andra säga Hermione och Ron från Harry Potter.

8. Vilken är din fiktiva favoritrelation?
Tessa, Will och Jem från The Infernal Devices. Behöver väl inte säga mer än så <3

9. Vilken karaktär tycker du är starkast?
Katniss Everdeen från The Hunger Games. För att hon tar sig levande ur allt hon måste genomgå. Jag tycker också att Magnus Bane från The Mortal Instruments och The Infernal Devices är en så stark karaktär. Att han vet att han ska leva för evigt men ändå vågar låta sig själv bli kär i människor om och om igen tycker jag är så otroligt modigt. 


10. Favorithuvudkaraktär?
Will Herondale är min favoritkaraktär alla kategorier.

11. Vem taggar du?
Alla som känner för att göra den här taggen!





1 kommentar:

  1. Kul att du ville göra den. :) Jag måste verkligen ta och läsa The Kane Chronicles snart, har ju faktiskt första boken hemma. :)

    SvaraRadera